Moja greška na prvom maratonu – šta ne raditi

Spisak predmeta koje nosimo sa sobom na duže trčanje varira od trkača do trkača. Ovde ne ogovorimo o osnovnim stvarima koje su nam neophodne, poput patika za trčanje i sportske opreme od odgovarajućeg tekstila, jer smo pamuku davno rekli ćao ćao. Da li nositi telefon? Pulsmetar? Ključeve? Novac? Kačket? Vodu? Traku? Okrepu?

Pitali smo Marka Dimitrića, maratonca i glavnog trenera City Runners Club šta on nosi sa sobom kad trči, i gde i kako sve to spakovati.

Zvučalo je kao dobra ideja.

Na svom prvom maratonu sam znao da će mi trebati dodatna energija tokom trčanja, i da voda neće biti dovoljna. Spremao sam se posvećno i trenirao jako. Za svaki veliki trening sam koristio gelove sa ugljenim hidratima kako bih se što bolje pripremio za ono što me čeka.

Naišao sam na jedan praktičan problem: za dužine od preko 25km mi je potrebno 4 i više gelova, a ja sam mesta u džepu na šorcu imao za 2. Pogledao sam jednog lika na Instagramu koji je taj problem rešio time što je prišio lastiš oko šorca i tu se onda stave gelovi. Jednostavno rešenje. U teoriji je to zvučalo dobro, ali u praksi je bio fijasko.

Šta sve poneti na trku ili trening dužine?

Izazov koji nas sve čeka na dužem treningu ili trci, a koji nema veze za samom fizičkom aktivnošću jeste: gde sa stvarima koje nam trebaju? Sa nekim predmetima je lako: sat, pulsmetar, Stryd pod – već imaju svoje mesto. Novac ne nosim jer imam karticu na samom satu. Ali gde sa gelovima?

Greška koje me je skupo koštala.

Meni za trku od 42km trebaju baš dobre patike i 6 energetskih gelova. Iako je samo pakovanje gelova dobro osmišljeno, kada ih je par komada lako se smeste u za to predviđene džepove na odeći. Ali kada ih je 6 to postaje problem u najavi.

  • Pojas za broj i gelove – ovu opciju sam probao i nikako mi ne odgovara. Pojas se pomera. Žulja me i napravio mi je ogrebotine na koži. Ovo nije nešto što mogu da trpim toliko kolimetara.
  • Džepovi na odeći – nisam uspeo da u džepove na šorcu uguram toliko gelova.
  • Šta sam video kao rešenje: odneo sam svoj omiljeni šorc krojaču da mi na njega našije rastegljivu traku koja će vršiti ulogu pojasa za gelove. Ovo je bila greška.

Izgubio sam prva 2 gela još pre ulaska u startnu zonu.

Krenuo sam na trku i postavio svojih 6 gelova oko struka. Sve je delovalo ok i sve je bilo na svom mestu dok nisam počeo da trčim. Primetio sam da mi je jedan gel ispao na zagrevanju. Dobro da sam ga video! Brzo sam ga pokupio, i vratio na mesto i te tada video pravo stanje: od 6 gelova, 4 su na mestu, 1 sam upravo pokupio sa zemlje, 1 nema.

Došao sam na start sa 5 umesto sa 6 gelova. Ok, jedan manje nije problem nikakav. Preživeću.

Startujemo.

Na 6. kilometru uzimam prvi gel i tada vidim da su mi ispala još dva komada. Trenutno stanje: Poneo sam 6. Startovao sa 5. Sada imam 3 komada – to znači samo 3 gela za trku od 42km.

Šta sad da radim? Gelove treba da uzmem na svakih 6km, i odlučio sam da se toga držim: 6km, 12km, 18km. Delom i jer sam se plašio da će mi ispasti i oni ako ih budem čuvao za drugi deo trke.

Šta je moglo da bude rešenje?

Torbica za trčanje koja se nosi oko struka. Dizajnirana je tako da ništa iz nje neće ispasti tokom trčanja. Udobrna je, jer se prilepi iz telo i ne pomera se. Sloj uz telo je vodootporan, te ga ljudi često koriste za telefon, ključeve, slušalice. Zbog svog ergonomskog dizajna, torbica ne žulja kožu ni iritira tokom dugih trčanja. Savršeno radi posao za koji je dizajnirana.

Da li je rezultat na trci izostao?

Da i ne. Maraton prvenac sa problemima sa gelovima sam istrčao za 2:52.

  • Prvi deo trke za 1:24
  • Drugi deo trke za 1:28

Da li je moglo bolje? Da.
Da li je moglo lakše? 100% da.

Da li se osećam kao da nisam ispunio svoj pun potencijal na trci za koju sam se toliko spremao? O da.

Posle ovog iskustva, komad opreme koji redovno koristim za treninge dužine, polumaratone i maratone postla je baš ova speedpocket torbica za trčanje. Prava stvar.

Možda će vas zanimati