Kako odabrati odgovarajući sportski grudnjak?

Odabir prave opreme za trčanje ključan je za sve aktivne dame i njihov lični osećaj udobnosti tokom sporta, a jedan često zanemaren komad opreme je sportski grudnjak za trčanje. Dva su glavna faktora koja diktiraju odabir:

  • veličina grudi
  • intenzitet sportske aktivnosti

Korak 1: VRSTA GRUDNJAKA

Najčešća podela je po nivou podrške:

a. Low support. Nizak nivo podrške. Grudnjaci na bazi kompresije. Pritiskaju grudi uz telo i najbolji su za manje veličine grudi ili sportove niskog intenziteta poput joge.

Kako ih prepoznati: ne kopčaju se na leđima, imaju tanke bretele, male su mogućnosti prilagođavanja, veličine su obeležene slovima S, M, L, XL. 

b. High support. Visok nivo podrške. Grudnjaci sa inkapsulacijom. Imaju odvojene čašice (korpe) koje svaku dojku posebno inkapsuliraju, pružajući bolju podršku. Pogodni su za veće veličine grudi. Savetujemo ih za sportove visokog intenziteta.

Kako ih prepoznati: vrlo široke bretele, kopčaju se na leđima ili imaju zip napred, imaju “korpe”, mogućnosti prilagođavanja su visoke, veličine su često obeležena kao kod nesportskih grudnjaka sa 34D, 38B itd.

c. Mid support. Srednji nivo podrške. Kombinovani grudnjaci – kombinuju kompresiju i inkapsulaciju za univerzalnu podršku.

Kako ih prepoznati: Bretele srednje širine, mogu ali ne moraju da se kopčaju na leđima, veličine su obeležene slovima sa S, M, L, XL….

Drugi način podele može da bude po načinu pružanja podrške:

  • Kompresija – na bazi pritiska
  • Inkapsulacija – na bazi korpe

Korak 2: INTENZITET AKTIVNOSTI

Razmislite o nivou intenziteta vaših aktivnosti. Za aktivnosti niskog uticaja, poput joge ili šetnje, biće vam biti dovoljan grudnjak sa niskom podrškom. Za aktivnosti visokog uticaja, kao što su trčanje ili aerobik, izaberite sportski grudnjak sa visokim nivoom podrške koji je dizajniran da minimizira kretanje grudi.

Korak 3: DOBAR MATERIJAL JE POLA UDOBNOSTI

Trčanje izaziva znojenje, stoga je važno izabrati sportski grudnjak koji je napravljen od materijala koji brzo upija vlagu, i brzo je otpušta. Takvi tehnički materijali pomažu da ostanete suvi jer odvode znoj od kože – i ne izazivaju dodatno preterano znojenje. Razmotrite grudnjake sa mrežastim panelima koji poboljšavaju ventilaciju.

Korak 4: TESTIRAJ, PA ONDA KUPI

Sportski brus treba obavezno da se proba. Odvojite vreme za ovo, i ne žurite. Kada pronađete model koji ispunjava vaše zahteve za veličinu, stil i podršku, vreme je da ga probate. Treba da bude pripijen, ali ne toliko stisnut da imate problem da ga skinete. Ne ustručavajte se od toga da u kabini skočite, uradite neki skip u mestu, simulirate rad rukama kako biste se uverile da grudnjak ostaje na mestu i pomeranje grudi svodi na minimum.

Prvi test: Skači, ako je sve na svom mestu – to je to.

Drugi test: Da li možeš lagano da ga skineš? Imaj u vidu da ćeš posle trčanja verovatno biti mokra.

Korak 5: ŠAVOVI SU NAŠ NEPRIJATELJ

Grebanje kože zbog šavova može biti jako neugodan problem tokom trka ili dužih treninga. Potražite modele baš za trčanje, sa ravno završenim šavovima i bez izloženih šavova..

Čest problem: Brus koji nam je malo veći u delu ispod grudi i ne prijanja tesno uz telo se tokom aktivnosti pomera. Nakon 10, 20, 40km i nekoliko hiljada koraka, i brus se isto toliko puta pomera i izazvaće oštećenje kože – slično ogrebotinama.

Rešenje: Ako vam se ovo često ponavlja, ili sumnjate da će vam se desiti, na kritično mesto na koži zalepite kinezi traku. Traka se neće odlepiti tokom aktivnosti, a zaštitiće kožu.

Suština je sledeća: Male grudi – mali problem, odgovaraće ti svaki tip brusa. Kupi onaj koji ti se najviše dopada. Sve druge – odvojite vreme, testirajte, primenite sve korake pri sledećoj kupovini. Odaberite kvalitetan sportski grudnjak koji će vas služiti kilometrima.

Možda će vas zanimati